O czym trzeba pamiętać?

Gdy zaczynamy własną działalność biznesową ważne jest by pamiętać o paru ważnych sprawach. Największą oczywistością jest tzw. robota papierkowa – rejestracja w CEIDT, ZUS, PIP, Sanepid. Do tego często trzeba zająć się kadrami – pracownicy, księgowi, prawnicy to tylko część problemów jakie stawia się przed początkującym przedsiębiorcą.O ile samą rejestrację uproszczono do maksimum (CEIDT-1 to formularz internetowy którym przy okazji „załatwiamy” Urząd Skarbowy i ZUS (wnioski o przydzielenie REGON i NIP wysyłane są razem z formularzem), o tyle nie ominie nas inspekcja z PIP czy Sanepidu (w przypadku gdy zatrudniamy pracowników. Następna rzecz o jakiej wielu początkujących przedsiębiorców zdaje się nie pamiętać to planowanie. Od biznesplanu po dobre przemyślenie i przygotowanie inwestycji czy rozplanowanie pracy. Zwłaszcza to ostatnie jest często zostawiane – i zamiast minimalizować koszty pracy zatrudnia się niepotrzebnych (a czasami wręcz generujących straty) pracowników. A przecież nie każda firma potrzebuje księgowego czy prawnika na stałe. Warto też zainwestować w dobrą reklamę – dobrze zaplanowana kampania może rozsławić naszą firmę i spowodować że pojawią się zamówienia a klienci przysłowiowo będą walić drzwiami i oknami. Najważniejsza zasadą biznesu to mierzyć zamiary na siły. Nie wolno celować wyżej niż nasze możliwości – takie działanie zawsze kończy się fiaskiem, przez co tracimy czas i zainwestowane w biznes pieniądze. Trzeba ostrożnie planować mieć kilka planów zapasowych.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply