Produkt jako podstawa firmy

Marketing to coś, czego trudno uniknąć w dzisiejszym świecie. Firma , która nie posiada marketingu, reklamy oraz pomysłu na promocję, najzwyczajniej w świecie nie ma prawa bytu. Po pierwsze zatem liczy się produkt. Będzie nim zatem zarówno to, co sprzedajemy – czyli żywność, odzież, samochody, rowery, zatem są to towary, które sami wytworzymy lub też zakupimy w celu dalszego zbycia, jak też i usługi, które choć nie są rzeczami materialnymi, to jednak można je sprzedać. Liczy się tu jakość oraz marka. Jakość produktu jest natomiast zależna od tego, do kogo jest skierowana nasza oferta. Wiadomo, że jeśli grupą odbiorców są ludzie zamożni , będą oni oczekiwali po produktu znacznie więcej, niż klienci od nich znacznie mniej zamożni. Mniej będzie tu liczyła cena, o ważniejsza zaś będzie zarówno jakość , jak też poczucie wyjątkowości osoby, która będzie korzystała z używania danego produktu. Na takiej właśnie zasadzie zbudowane są najsłynniejsze na świecie marki, takie, jak – Chanel, Dior, Versace, Mercedes, czy też Ferrari. Dobrą markę można zbudować tylko wtedy, gdy oferujemy swoim klientom najwyższą możliwą jakość, która ma swoje uzasadnienie w cenie. Trudno na przykład sprzedawać damskie torebki w cenie po pięć tysięcy złotych w pasażu handlowym małego, wschodniego miasteczka. Znacznie szybciej na tego rodzaju produkt znajdziemy nabywcę w dużym centrum handlowym zachodniego miasta.

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply